Денсаулық сақтау саласын реформалау үшін ҚР Үкіметінің қабылдауы тиіс 7 қадамы

7256

Пандемия жағдайында әлеуметтік саланы реформалау қажеттілігі айқын көрінді. Сарапшылар жаңа тәсілді қолдануды ұсынады

ФОТО: pixabay.com

Осы уақытқа дейін қолданылған денсаулық сақтау жүйесін басқару тәсілінің негізгі проблемасын стратегиялық жоспарлау құралдары болмаған кезде және оларды жергілікті жерлерде іске асыруға әлсіз түрде жеткізе отырып, орталық деңгейдегі операциялық шаралардың таралуы деп сипаттауға болады. Біздің ойымызша, жағдайды түзету үшін келесі әрекеттерді орындау қажет.

Бірінші. Реформалау процесі халықтың медициналық қызметтерге қажеттілігін бағалау мен болжаудан басталуы тиіс. Бұл бағыттың негізі - медицина ғылымының ресурстары (эпидемиологияны қоса алғанда).

Қазір қажеттілік фрагменттік, эпизодтық түрде ғана бағаланады; жүйелі эпидемиологиялық болжау қалыптасудың бастапқы кезеңінде (жауаптылар – Ұлттық қоғамдық денсаулық орталығы, ұлттық ғылыми орталықтар). Нәтижесінде медициналық көмек көлемін жоспарлау және медициналық ұйымдарды бюджеттеу процестері кіріс деректерінің тапшылығын бастан кешуде.

Екінші. Қажеттілікті бағалау негізінде қажеттілікті қанағаттандыру жоспарын, яғни медициналық практиканы дамыту жоспарын немесе технологияларды дамыту жоспарын (профилактикалық мәселелер мен фармацевтикалық құрамдауышты қоса алғанда) әзірлеу қажет. Жоспар Денсаулық сақтау технологияларын бағалауға негізделіп, «Қандай медициналық қызметтер, қандай сапада, халықтың қандай топтарына, қашан және қандай көлемде қажет болады?» және АМСК, ауыл, диагностика, онкология және басқа да мәселелерді қамтуы тиіс.

Қазір мұндай жоспар жоқ.

Үшінші. Медициналық практиканы дамыту жоспарын іске асыру тәсілдерін айқындау үшін тарифтік, кадрлық және дәрілік саясатты бекіту қажет.

Қазір аталған саясат бекітілмеген.

Төртінші. Медициналық практиканы дамыту жоспары біліктілікті арттыру мен инфрақұрылымды дамытудың ұзақ мерзімді жоспарлары негізінде ресурстармен қамтамасыз етілуі тиіс (ҚР ДСМ деңгейіндегі 10 жылдық және өңірлік ДСБ деңгейіндегі 5 жылдық жоспарлар).

Қазір денсаулық сақтау ұйымдары желісін дамытудың оқшауланған бірыңғай перспективалық жоспары ғана бар; медициналық инфрақұрылым мен жабдықтар бөлігіндегі жоспарлар – формальды түрде 3 жылдық, іс жүзінде – бір жылдық; біліктілікті арттыру бөлігінде – бір жылдық.

Бесінші. Біліктілікті арттыру мен инфрақұрылымды дамытудың ұзақ мерзімді жоспарларын аумақтарды дамыту бағдарламаларында бекіту және нақтылау қажет. ДСДБ бюджеттеу мен дамудың орталық байланыстырушы буыны болуы тиіс.

Қазір ДСДБ – «бос» (денсаулық сақтау бөлігінде де, басқа бөлімдерде де), бұл жергілікті жерлерде мемлекеттік бағдарламаларды іске асырудың тоқтап қалуының себебі болып отыр. ДСДБ мемлекеттік жоспарлау жүйесінің ең егжей-тегжейлі құжаттары болуы тиіс. Орталық өз өңірлерімен байланыс орнатуы керек.

Алтыншы. Бұдан әрі жеке капиталды, оның ішінде отандық фармацевтикалық өндірістер бөлігінде тарта отырып, бас желіні (2-5-тармақтар) іске асыру құралы ретінде МЖӘ-ні дамытудың 5-10 жылдық жоспарларын әзірлеу талап етіледі.

МЖӘ–ні дамыту жоспарларына қойылатын негізгі талаптары өңір бойынша медициналық көмектің басқарылуын сақтау және мынадай форматтарды дәйекті пайдалану болуы тиіс: сенімгерлік басқару арқылы жабдықтаудан бастап соңғы нысанға-жекешелендіруге (табысты болған жағдайда).

Халықаралық қатысумен МЖӘ жобалары инфрақұрылымдық құрамдас бөлікке (әдепкі бойынша) емес, медициналық-технологиялық шешімдерді беруге (2-тармақты іске асыру) басымдықпен бағдарлануы тиіс.

Қазір МЖӘ жоспарланбайды, МЖӘ форматтарының дәйектілігі бұзылған (алғы сөздерсіз жекешелендіру байқалады), халықаралық жобалар инфрақұрылымға шоғырланған.

Жетінші. Соңында, ДСДМБ және ДСДБ іске асыру үшін ұлттық және өңірлік жобалар мен жобалар портфелін әзірлеп, іске асыру керек. Мұндай тәсілді Med Invest First Алматы қаласының денсаулық сақтау саласы үшін 2020 жылдың мамыр айында ұсынған.

Ұлттық және өңірлік жобалар мен жобалар портфельдерінде 2-5-тармақтарды іске асыру құралдары: клиникалық стандарттар, ауруларды басқару бағдарламалары, медицина қызметкерлерінің құқықтары, жалақы деңгейі және қаржыландыру әдістері, цифрландыру, телемедицина және ЖИ пайдалану, аккредиттеу және денсаулық сақтаудың өзге де кіші секторлары қамтылуға тиіс.

Ұсынылған іс-шаралар операциялық іс-шараларды жүйелеуге және денсаулық сақтауды тиімді реформалауға көшуге мүмкіндік береді.

 

   Если вы обнаружили ошибку или опечатку, выделите фрагмент текста с ошибкой и нажмите CTRL+Enter

Орфографическая ошибка в тексте:

Отмена Отправить